Anmäl ditt försäkringsärende vid skada, förlust, olycka eller stöld direkt på webben.
Anmäl skadaTryg-koncernen, med filialen Moderna Försäkringar i Sverige, och Nordea har beslutat att avsluta partnerskapet om Nordeas försäljning av Modernas sakförsäkringar i Sverige. I Norge och Danmark förlängs partnerskapet mellan Tryg och Nordea. Läs hela pressmeddelandet
Samarbetet mellan Moderna Försäkringar och Nordea i Sverige avslutas den 30 juni 2013. Du som är Nordea-kund och har dina försäkringar hos Moderna påverkas inte av detta. Alla försäkringar gäller precis som tidigare.
Nedan finner du som är kund svar på några vanliga frågor.
Hur påverkas mina försäkringar nu när Moderna inte längre samarbetar med min bank?
Dina försäkringar hos oss fortsätter att gälla som tidigare, du behöver inte göra någonting.
Jag behöver köpa fler försäkringar, var vänder jag mig?
Kontakta oss på telefon 010-219 10 80 för personlig rådgivning eller räkna och teckna online www.modernaforsakringar.se.
Kan jag vara säker på att få samma förmånliga försäkringserbjudande framgent?
Ja, i år har vi också lanserat nya förbättrade villkor för våra motor-, hem- och villaförsäkringar. Moderna har idag ett av marknadens bästa erbjudanden, och är topprankade i oberoende Konsumenternas Försäkringsbyrås produktjämförelser.
Vad händer vid årsförfallodag med mina försäkringar?
Dina försäkringar förnyas som vanligt och du får ett nytt försäkringsbrev hem i brevlådan i god tid innan årsförfallodag. När din försäkring förnyas får du också ta del av våra nya förbättrade villkor som vi lanserat i år.
Jag behöver anmäla en skada, var vänder jag mig?
Kontakta Modernas skadeservice på telefon 0200-213 213.