Det verkar som om du använder Internet Explorer som webbläsare, och vi stöder inte den längre.
Vi rekommenderar dig att byta webbläsare till Google Chrome, Microsoft Edge, Safari eller Firefox för bästa upplevelse.
Vanliga frågor och svar
Innan du ringer vår kundservice kan du kolla om din fråga besvaras här. Det här är en sammanställning av de vanligaste frågorna som vår kundservice får varje dag.
Vad är bra att ha till hands innan jag anmäler gravidskada?
Uppgifter om dina besvär, vad det är som hänt samt när händelsen inträffade.
Datum för första besök hos läkare alternativt datum för förlossningen.
Information om var du eller ditt barn fått vård för besvären, exempelvis Mödravårdscentral, BVC eller sjukhus. Om du varit på sjukhus behöver du skriva vilken avdelning du besökt.
Kontonummer för eventuell utbetalning. Vill du ha ersättningen via Swish behöver vi det telefonnummer som du anslutit till Swish.