Morten Hübbe ny koncernchef i Tryg

Morten Hübbe har utsetts till ny koncernchef i Tryg, som är Nordens näst största sakförsäkringskoncern och som bedriver verksamhet i Sverige under varumärket Moderna. Morten Hübbe efterträder Stine Bosse och tillträder sin nya befattning den 1 februari.

Stine Bosse, som har varit koncernchef sedan 2003, meddelade styrelsen igår att hon väljer att sluta som koncernchef. I ett pressmeddelande angav Stine att hon vill ha mer tid för andra uppgifter som styrelseuppdrag men också mer tid för familjen.

- Stine Bosse har under sina år som koncernchef levererat mycket goda resultat. Styrelsen beklagar men respekterar samtidigt Stines beslut att sluta som koncernchef, säger Mikael Olufsen styrelseordförande i Tryg.

Morten Hübbe är 39 år och har varit anställd i Tryg sedan 2002. Han har under de senaste sju åren varit Tryg-koncernens CFO.

- Det är glädjande att kunna meddela att Morten Hübbe från den första februari tar över som koncernchef för Tryg. Morten har under de senaste sju åren gjort ett fantastiskt arbete som CFO för koncernen. Han tillträder befattningen som koncernchef med en djup kunskap om verksamhetens alla centrala funktioner, säger Mikael Olufsen.

Morten Hübbe kommer inom kort att ta över ansvaret för koncernens övergripande verksamhet och därmed inleds nu arbetet med att rekrytera en ny CFO för Tryg.

Stine Bosse kommer att fortsätta som koncernchef fram till den 31 januari 2011. Därefter står hon till förfogande för koncernen under de kommande sex månaderna. Då Stine Bosse omfattas av en konkurrensklausul kommer hon inte att arbeta för eller med annan finansiell verksamhet förrän efter den 1 augusti 2011.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Troels Rasmussen, kommunikationsdirektör Tryg,
Tel: +45 30 35 30 70, E-post: troels.rasmussen@tryg.dk

Maria Dahllöf, kommunikationsansvarig Moderna
Tel: 073 – 626 88 86, E-post:
maria.dahllof@modernaforsakringar.se

Ladda ner pressmeddelande