Moderna Försäkringar och Greater Than kan prisas för sin användarbaserade bilförsäkring

Bilförsäkringen Enerfy - Försäkring med Moderna har tagit sig till final i tävlingen Insurance Nexus IoT Europe Awards.

Det är i kategorin ”Försäkringsgivare inom IoT” som Enerfy - Försäkring med Moderna som ensam bilförsäkring har tagit sig till final tillsammans med tre andra försäkringslösningar. För att nomineras i kategorin ska försäkringsgivaren med hjälp av ”Internet of Things” ha brutit ny mark och banat väg för kommande utveckling på försäkringsmarknaden. Bilförsäkringen är det enda svenska bidraget som har tagit sig till final i tävlingen.

– Vi är självklart glada att den användarbaserade försäkringen som vi har lanserat tillsammans med Greater Than uppmärksammas som en av fyra finalister som bryter ny mark på försäkringsmarknaden och banar väg för kommande utveckling med hjälp av ”Internet of Things”, säger Lisa Karlsson Bruzelius, Affärsområdeschef Moderna Försäkringar.

Nomineringarna till tävlingen stängde i början av maj och enligt arrangören, Insurance IoT Europe, har tävlingen lockat till sig nomineringar från hela Europa. Den prestigefulla ceremonin kommer att förena flertalet aktörer som är i framkant av den uppkopplade försäkringsbranschen, som kallas för InsurTech, för att fira innovation.

Finalisterna kommer att utvärderas av en jury med experter inom InsurTech som kommer utvärdera hur varje bidrag har utmanat branschens normer, prioriterat digitaliseringen och drivit industrin framåt.

– Tillsammans med Moderna Försäkringar har vi lanserat en banbrytande bilförsäkring som kommer att utmana och förändra den svenska försäkringsmarknaden. Nu hoppas vi att juryn inser den enorma potential som Enerfy - Försäkring med Moderna har, säger Liselott Johansson, vd Greater Than.

Vinnarna kommer att presenteras under Insurance IoT Europe Summit den 26 juni i London.

För mer information, vänligen kontakta:

Lisa Karlsson Bruzelius, Affärsområdeschef Privatmarknad, Moderna Försäkringar
lisa.bruzelius@modernaforsakringar.se